Post og forsendelser

Intern Post afleverer og henter post og forsendelser i Institut for Biologis postrum hver dag mellem kl. 8-10 til forsendelse og frankering.

Har du breve/pakker, der skal sendes, lægges de i dueslaget ”Intern Post ud”. Er pakken for stor, stilles den tæt på dueslaget tydeligt afmærket, at den skal medtages af Intern Post. Al brevpost afsendes som udgangspunkt som almindelige breve, der er 3 til 5 dage undervejs.

Forsendelser til private adresser skal påføres e-mail og/eller mobilnummer på en seddel, der er tapet fast på brevet/pakken.

Hvis det er absolut nødvendigt, at dit brev er fremme dagen efter, kan det sendes som et Quickbrev, hvis du skriver et 'Q' øverst midt på konvolutten. Vær opmærksom på, at det er dyrt - et Quickbrev på op til 100 gram koster 27 kr. Hvis det er en pakke, skriv da "erhvervspakke" øverst synligt på pakken.

Du kan selv aflevere post til Intern Post i deres åbningstid (Mandag - Fredag: 11.30-12.30) eller i deres postkasse.

OBS: forsendelser fra centre og eksterne bevillinger (f.eks. årsrapporter), betaler instituttet ikke for. Kontakt her sekretariatet.

Kurer forsendelser

Ved særlige ekspresforsendelser kan man benytte en kurér.

Du kan finde mere information om kurer forsendelser her.

Kontaktpersoner for pakning og forsendelse af laboratorieprøver

Sektion for Akvatisk Biologi

Sektion for Økoinformatik og Biodiversitet

Sektion for Genetik, økologi og evolution